Hledáme nové kolegy! 🔥 Máme otevřeno hned několik pozic Chci cool práci

AI vs. AI: Proč si volají dva voiceboti?

image

5.10.2021 10:30

Vývoj profesionálních aplikací se neobejde bez testování a následného monitorování řešení. Jak monitorovat jednoduchý web si asi dokážeme představit. Například pro základní testování funkcionality stačí periodicky načítat stránku a kontrolovat, zda monitorovací systém skutečně dostává požadovaný obsah. Jak ale správně hlídat nedeterministické řešení jako je voicebot, pro jehož fungování je potřeba mnoho relativně složitých systémů?

Progresivní technologie napříč procesy

Ve VOCALLS jsme si vědomi toho, že testování je alfou omegou při vývoji produktu, a proto se tento proces snažíme vylepšit k dokonalosti. Úplným základem je, že naše logovací systémy měří počty hovorů za určitý čas. Pokud hovor nepřišel, může to znamenat výpadek na úrovni telefonie. Co ale když voicebot hovory zvedá? Máme i pak jistotu, že vše funguje? Tyto neustálé otázky nás dovedly k myšlence, že technologii, kterou používají naši klienti pro vedení konverzací se svými zákazníky, můžeme použít i my sami. K vzájemnému testování nových funkcí a verzí produktu.

Jak probíhá automatické testování?

Jelikož je časově náročné opakovaně provolávat scénáře a zároveň odhalit všechny potenciální chyby, použili jsme druhého voicebota, aby nám s touto prací pomohl.

Testovací robot může například každý den zavolat na kritickou linku, kterou obsluhuje jiný robot a testovacím dialogem projít všechny funkce systému. V případě, že robot nezareaguje správně, může okamžitě poslat notifikaci rovnou na náš helpdesk.

Samotná tvorba dialogu je sice časově náročná, ale stejně ušetří desítky hodin, které by člověk sám strávil testováním. Nepustíme tak do produkce žádnou verzi produktu, která neprojde testováním jak našich testerů, tak našimi voiceboty.

Komunikace mezi boty nám pomáhá automaticky testovat důležité funkce jako jsou například:

  • STT a TTS enginy
  • Komponenty pro rozpoznání entit
  • Napojení externích systémů
  • Ukládání a předávání proměnných
  • Integrované skripty
  • SIP komunikace
  • Zpětná kompatibilita
  • DTMF kódy
  • Odesílání emailů a SMS
  • a další funkce, o které je možné testy dále rozšiřovat

Ukázka hlasů Google vs. Microsoft

Připravili jsme pro vás krátkou ukázku z automatického testování voicebotů, kde si povídá hlas Antonína od Microsoftu s Wavenetem od Googlu a vzájemně testují používané komponenty a funkce.

Věříme, že nová funkce, kromě usnadnění vývoje, pomůže i vám, našim klientům.

Přečtěte si dále

využití voicebotů

Zásilkovna: balík vám dohledá voicebot ZET

případová studie

De Vries Group: případová studie

případová studie

AAA AUTO: případová studie

Sales:
+420 910 124 372
sales@vocalls.cz

Support:
+420 910 128 186
support@vocalls.cz

Tento web používá cookies. Pokud zůstanete, souhlasíte se všemi zásadami pro soubory cookie. Více informací.