🥇 1. místo Czech Contact Center Award 2019 v kategorii Technologie více informací

Víte, kolik vás doopravdy stojí operátor na zákaznické lince?

image

18.06.2020 8:21

Pokud máte kontaktní linku, na kterou vám volají vaši zákazníci, určitě víte, kolik vás jeden takový hovor stojí. Někteří cenu počítají tak, že vydělí mzdu svých operátorů počtem směn a ty pak počtem hovorů, které operátoři během jedné směny stihnou odbavit. Jednoduchá matematika, zdálo by se. Často ale zapomínáme, že do nákladů za operátora musíme zahrnout i řadu jiných položek, které cenu za hovor zvyšují. Jak tedy správně spočítat, kolik vás jeden hovor na zákaznické lince stojí? A věděli jste, že 30 až 70 % z nich lze jednoduše automatizovat?

Kalkulačka nákladů

Provozní náklady na operátora se skládají z jeho hrubé mzdy a také z ročních odměn. Ty mohou obsahovat výkonnostní bonusy, stravenky, příspěvky do cafeterie nebo na sportovní aktivity. Dále bychom měli započítat náklady na jeho školení, a to včetně BZOP či školení obchodních dovedností. V potaz bychom měli brát také počet týdnů dovolené a případnou nemocenskou. Abychom dostali ještě přesnější částku, můžeme do ceny zahrnout náklady na obsazení pozice a náklady na pracoviště. Ty se skládají z kancelářského vybavení, hardware, telefonní soupravy a software. V nákladech na obsazení pozice pak je potřeba zohlednit typickou délku zaměstnání spolu s případnými náborové příspěvky, inzercí či poplatků pro personální agenturu. A právě až toto číslo bychom měli správně vydělit počtem uskutečněných hovorů. Připravili jsme proto kalkulačku nákladů, ve které si můžete jednoduše spočítat přesné náklady za vaše operátory a také cenu jednoho hovoru. A jak na hovorech ušetřit? Automatizujte. 30 až 70 % hovorů na zákaznických linkách mohou být plně automatické – místo lidských operátorů je mohou řešit voiceboti.

Náklady na vaše operátory si můžete jednoduše spočítat v naší kalkulačce

Kalkulačka nákladů

 

Jaké typy hovorů lze automatizovat?

Automatizovat lze především rutinní dotazy. Tedy všechny takové otázky, nad kterými váš operátor přemýšlí méně než jednu sekundu. Určitě záleží na oblasti podnikání, ale obecně se uvádí, že rutinních je 30 až 70 % ze všech hovorů na zákaznických linkách. Hlasový asistent může řešit nahlášení pojistné události, úrazu, zablokovat ztracenou či ukradenou kartu, nebo s klientem vyřešit platbu pojistného či odložení splátek. Automatizace těchto dotazů pomocí voicebotů vám jednak ušetří náklady a zároveň uleví vašim operátorům. Ti se tak mohou věnovat komplexnějším a zajímavějším požadavkům.

Automatizovat lze 30 až 70 % všech hovorů na zákaznických linkách

Zapojte umělou inteligenci

Ideální je vyvážená kombinace operátorů a umělé inteligence. Pokud své kontaktní linky doplníte také o telefonní asistenty, mohou se zákazníci dovolat v jakoukoliv denní, či noční dobu, hlasový robot totiž pracuje 24/7 a obslouží klienty ihned, aniž by se svým požadavkem museli na často přetížené lince čekat. Voicebot od Vocalls umí analyzovat řeč zákazníka a na jeho požadavky plynule reagovat. Mluví syntézou lidské řeči, je odolný vůči stresu a v případě přání zákazníka jej umí přepojit na operátora. Co všechno by měl správný voicebot umět? To si můžete přečíst v našem dalším článku. Anebo se ozvěte přímo nám a společně navrhneme ideálního voicebota přesně pro vás.

 

Přečtěte si dále

hlasové technologie

Hlasové technologie v době pandemie

zákaznická péče

5 pravidel zákaznické péče 2021

výběr voicebota

Jak vybrat správného voicebota?

Tel: +420 910 128 186

Tento web používá cookies. Pokud zůstanete, souhlasíte se všemi zásadami pro soubory cookie. Více informací.